Miejsce produkcji a miejsce zakupu
Każdy nowo wytworzony produkt ma do przejścia określoną drogę, zanim dotrze do finalnego nabywcy. Na jej długość ma wpływ wiele różnych czynników w zależności od jego właściwości, ilości, gabarytu, terminu ważności, odporności itd. Nie możemy podać ogólnej "drogi" dla wszystkich produktów, w każdym przypadku może być ona różna.
Dystrybucja
Dystrybucja obejmuje wszystkie działania umożliwiające produktowi przejście drogi zaczynając od producenta, a kończąc na ostatecznym nabywcy.
Główne czynniki mające wpływ na dystrybucję:
- Odległość przestrzenna - wymaga umożliwienia odpowiedniego transportu pomiędzy producentem a konsumentem.
- Odległość czasowa - wymaga umożliwienia odpowiedniego magazynowania produktu, tak aby produkt dotarł do konsumenta w odpowiednim dla niego czasie.
- Odległość asortymentowa - wymaga umożliwienia konsumentowi wyboru produktów od wielu producentów w jednym miejscu.
- Ilościowy wymiar odległości - wymaga utworzenia kanału dystrybucji (np. hurtownia -> punkt sprzedaży detalicznej -> konsument)
Rodzaje dystrybucji
- intensywna - dotyczy produktów codziennego użytku i polega na dostarczeniu ich do jak największej liczby punktów sprzedaży
- selektywna - dotyczy towarów wymagających specjalnych warunków sprzedaży i polega na dostarczeniu ich do ograniczonej liczby miejsc
- wyłączna - dotyczy produktów nabywanych rzadko, często sprzedawanych na określonym terenie tylko przez jednego sprzedawcę
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H