do góry
Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Sląskie.
Unia Europejska
Strona główna Wybory konsumenckie Miejsce produkcji a miejsce zakupu

Każdy nowo wytworzony produkt ma do przejścia określoną drogę, zanim dotrze do finalnego nabywcy. Na jej długość ma wpływ wiele różnych czynników w zależności od jego właściwości, ilości, gabarytu, terminu ważności, odporności itd. Nie możemy podać ogólnej "drogi" dla wszystkich produktów, w każdym przypadku może być ona różna.

Dystrybucja

Dystrybucja obejmuje wszystkie działania umożliwiające produktowi przejście drogi zaczynając od producenta, a kończąc na ostatecznym nabywcy.

Główne czynniki mające wpływ na dystrybucję:

  • Odległość przestrzenna - wymaga umożliwienia odpowiedniego transportu pomiędzy producentem a konsumentem.
  • Odległość czasowa - wymaga umożliwienia odpowiedniego magazynowania produktu, tak aby produkt dotarł do konsumenta w odpowiednim dla niego czasie.
  • Odległość asortymentowa - wymaga umożliwienia konsumentowi wyboru produktów od wielu producentów w jednym miejscu.
  • Ilościowy wymiar odległości - wymaga utworzenia kanału dystrybucji (np. hurtownia -> punkt sprzedaży detalicznej -> konsument)

Rodzaje dystrybucji

  • intensywna - dotyczy produktów codziennego użytku i polega na dostarczeniu ich do jak największej liczby punktów sprzedaży
  • selektywna - dotyczy towarów wymagających specjalnych warunków sprzedaży i polega na dostarczeniu ich do ograniczonej liczby miejsc
  • wyłączna - dotyczy produktów nabywanych rzadko, często sprzedawanych na określonym terenie tylko przez jednego sprzedawcę

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H